Les connexions intercontinentals de Barcelona poden millorar substancialment si es concreta l'interès d’alguna de les deu aerolínies que estudien obrir rutes amb El Prat en el futur. L’aeroport té 30 milions de passatgers, però molt poques rutes de llarg recorregut. L'interès de les deu aerolínies no es concretarà, en tots els casos, en l’obertura de noves rutes, però només que es concreti alguna de les opcions que hi ha avui sobre la taula milloraran substancialment les connexions internacionals dels passatgers del Prat. Barcelona té avui vols amb Nova York, Filadèlfia (US Airways, a l’estiu), Atlanta, Buenos Aires (Aerolínies Argentines), Bogotà (Avianca) i Singapur (Singapore Airlines). Gairebé totes elles estrangeres, estudien en l’actualitat la possibilitat d’obrir noves rutes intercontinentals en els pròxims anys amb destinació a l’aeroport de Barcelona. En alguns casos, les companyies centren les seves anàlisis de viabilitat de les rutes en l’ampliació de les freqüències que ja operen, com és el cas de Singapore Airlines, que passarà de tres a quatre vols setmanals entre Singapur i Barcelona a partir del pròxim juliol. Però la resta són noves destinacions, la majoria d’elles cap a Orient. Air Xina, la japonesa All Nippon Airlines (ANA), la tailandesa Thai i les dues aerolínies més fortes del golf Pèrsic, Emirats i Qatar Airlines, no descarten operar en El Prat a mitjà termini. (La Vanguardia)