En la pàgina web de Xarxes de Telecentres de Catalunya podem llegir: un telecentre és un espai orientat al desenvolupament de processos integrals d’alfabetització digital i d’accés a les noves tecnologies, dotat d’equipament informàtic i ajuda personalitzada, on els usuaris realitzen accions per a la seva capacitació tecnològica, desenvolupant així les habilitats, destreses i coneixements útils per a incorporar-se a la Societat de la Informació i superar la fractura digital.

En la mateixa pàgina si seleccionem: Què és un Telecentre?, podrem veure què ens deixa molt clar tot el que podem fer, des de Cursos de formació i d’iniciació a la informàtica, cursos de moltes temàtiques, cursos de pàgines web, autoformació, fins a participar en els projectes comunitaris del barri que es facin des del Telecentre. Serveixi d'exemple la Fundació Marianao de Sant Boi.

Per a fer tot això fan falta unes bones infraestructures, banda ampla, wifi, millor hardware, etc. que ara per ara no estan disponibles en el Casal de Barri de Cal Ninyo, i evidentment adequar i/o millorar les infraestructures del Telecentre, encara no reconegut per la Generalitat de Catalunya, i a poder ser que doni el màxim de serveis a la ciutadania, per allò de que disposem de molts pocs llocs per fer aquestes activitats a la nostra ciutat, i si hem d’estalviar, que falta ens fa, almenys que les santboianes i santboians tinguem un lloc públic capdavanter en Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació.

Com a membre de l’equip de Xarxa Santboiana es una satisfacció i un orgull haver pogut aconseguir en poc més d'un any que Sant Boi sigui un referent, no tan sol en el món virtual, sinó en la realitat. La feina ben feta no té fronteres.