Els empresaris demanen al govern espanyol que actuï per neutralitzar la desconfiança exterior que afecta els seus negocis internacionals
Els empresaris espanyols experimenten en els seus negocis a l'exterior l'efecte de l'erosió que pateix la imatge d'Espanya.

Alguns ja han alçat la veu sobre els riscos i volen que el govern espanyol actuï amb caràcter d’urgència:
Francisco Reynés, conseller delegat d'Abertis
Salvador Tous, cofundador de la firma de joieria Tous
Baldomero Falcones, president de la constructora FCC
Joan Tristany, director general d'Amec

El professor de Màrqueting d'Eada, Martín Vivancos, convida a l'autocrítica sobre la situació de la marca Espanya al món "Mentre venien a comprar, ningú es va preocupar de vendre la marca Espanya". (ara.cat)
D'altra banda els empresaris turístics s'han mostrat molt preocupats per la pujada de l'IVA en el sector, en considerar que els efectes seran  'molt negatius'.  Entre ells, el president de la patronal sevillana de la Confederació Espanyola d'Agències de Viatges, Antonio Távora, ha assenyalat la preocupació del col:lectiu ja que "estem competint en preus amb mig món, com els països de l'Europa de l'Est o els de la Mediterrània '.  I és que, els serveis turístics són gravats amb un IVA reduït del 8% i passarien a gravar en un 18%, 'el que podria dinamitar la demanda com anuncien alguns analistes'. Aquesta pujada, ens afectarà totalment i serà molt dolent per a tothom  el sector no podria competir en preu amb la resta de zones'.

Si fa un temps des d'Espanya es va començar el boicot a productes catalans, ara hauran de vendre a l'exterior amb l'etiqueta "MADE in CATALUNYA"