Tot i que la mesura buscar reduir els accidents i la pol·lució, la mesura no ha estat exempta de polèmica, i ha estat criticada per entitats com el RACC i els partits de l’oposició, per entendre que els càlculs efectuats per la Generalitat per a justificar-la són erronis.
Segons tràfic en els trams afectats per la limitació de velocitat a la corona de Barcelona, que agrupa a 16 municipis, es van registrar el passat any, sense contar amb els accidents en zones urbanes, 665 accidents, amb 20 morts, 68 ferits greus i 810 de diversa consideració.

Aquesta mesura afecta a uns 80 quilòmetres de carreteres repartits en diversos trams de les vies ràpides que discorren per la primera corona de Barcelona. Segons les autoritats de tràfic, la reducció de l’emissió de partícules en suspensió que comportarà la reducció de la velocitat evitarà la mort de 1.200 persones a l’any per afeccions cardiorrespiratories.

Sí, a aquestes restriccions li afegissin el “metro” del Baix Llobregat, més i millor transport públic el nus del Llobregat permetria a molts ciutadans de Sant Boi i d’altres ciutats del voltant no quedar atrapats en la ratera diària que alguns hem de sofrir per a anar a la feina.