L’anomenada directiva Bolkenstein que s’aplica als serveis i al comerç, obliga a modificar les normatives nacionals i locals per tal d’eliminar les restriccions que imposa el nostre país amb el Pla Sectorial d’Equipaments Comercials, aquesta Llei ha d’estar llesta abans del 28 de desembre.
La Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) ha manifestat la seva preocupació per aquesta nova llei que pot permetre l’obertura de grans superfícies en els nostres municipis. Seran els ajuntaments que tindran més capacitat per autoritzar-les.
D’altra banda la Confederació espanyola de Comerç (CEC) manifesta que la pujada d’impostos penalitzarà al consum per la pujada d’impostos aprovada pel govern de Zapatero per compensar els 400 euros que ens va regalar.

És evident que amb la crisi que patim, i tot el que ens ha de ploure encara, els nostre comerç se'n ressentirà, i si desapareix els més perjudicats serem els ciutadans. De comptar amb botigues especialitzades en què el tracte personalitzat, la proximitat, l’atenció en el tracte i la qualitat que és d’agrair, podem passar a tenir encara més centres comercials amb la corresponent despersonalització que aquests representen.

Les grans cadenes comercials representen el 10% de les vendes del nostre país, el petit i mitja comerç té el 90% d’aquestes vendes, segons Xavier Bordanova, director del Centre de Retail Management d’EADA.
Segons un estudi de la Universitat de Wharton, els consumidors americans estan fastiguejats i avorrits de l’homogeneïtat i previsibilitat dels centres comercials.
Ara nosaltres anem o ens volen conduir cap a un model americà que ja no agrada però que hauran de seguir empassant-se perquè el petit i mitjà comerç és inexistent en els Estats Units. Ens passarà a nosaltres el mateix d’aquí a unes dècades?

Que ningú no oblidi que aquesta llei també impactarà en el consumidor final, en la qualitat dels productes i que els nostres ja afeixugats comerciants hauran de fer un nou esforç per renovar-se, fer-se més forts per poder competir amb els més grans.