L’Agència Catalana del Consum (ACC) va iniciar la passada primavera una campanya d’inspecció a empreses del sector aeri, agències de viatges, lloguer de vehicles, transport marítim i allotjament (hotels) que operen a través d’Internet, motivada per l’augment continuat de les consultes i reclamacions referides al comerç electrònic en els últims temps. En el cas de les reclamacions transfrontereres gestionades pel Centre Europeu de l’ACC, l’increment l’any 2008 va ser del 19% amb relació a l’any passat. L’ACC ja ha inspeccionat 62 de les 68 pàgines web previstes en aquesta campanya i ha detectat 330 possibles infraccions dels drets dels usuaris i consumidors d’un total de 865 comprovacions. El portals de viatges i les agències són les que registren majors incompliments.
De l’anàlisi feta fins el moment se’n deriva que el sector turístic no s’està adaptant convenientment al comerç electrònic; fa servir de forma generalitzada contractes amb clàusules abusives i necessita corregir males pràctiques relatives a les obligacions en matèria d’informació als consumidors, sobre les seves ofertes i els seus preus. A més, el 15% de les empreses inspeccionades cobren recàrrecs als consumidors per fer ús de targetes de crèdit o dèbit, quan aquest és l’únic mitjà de pagament possible en l’adquisició de serveis a través d’Internet , i en el 13% de les empreses, hi ha serveis opcionals, com l’assegurança, que està pre-marcada d’inici en el procés de contractació.
Potser els hi haurem de recordar allò de “Joc net” per al bé de les moltes avantatges que comporta comprar per Internet
De l’anàlisi feta fins el moment se’n deriva que el sector turístic no s’està adaptant convenientment al comerç electrònic; fa servir de forma generalitzada contractes amb clàusules abusives i necessita corregir males pràctiques relatives a les obligacions en matèria d’informació als consumidors, sobre les seves ofertes i els seus preus. A més, el 15% de les empreses inspeccionades cobren recàrrecs als consumidors per fer ús de targetes de crèdit o dèbit, quan aquest és l’únic mitjà de pagament possible en l’adquisició de serveis a través d’Internet , i en el 13% de les empreses, hi ha serveis opcionals, com l’assegurança, que està pre-marcada d’inici en el procés de contractació.
Potser els hi haurem de recordar allò de “Joc net” per al bé de les moltes avantatges que comporta comprar per Internet
0 comentaris
Publica un comentari a l'entrada